Saturday, March 12, 2011

Ригдэн Дагвын шашин дэлгэрэх нь


Өлзийт хэмээгдэх 22-р жарны гал хонин жил Ригдэн Дагва Хорложан бээр Шамбалын ширээнд оршиод, хаан төр шашиныг хөгжүүлэн дэлгэрүүлж, урьдуудаас ч үлэмж болсоноор бурхан багш лугаа ялгалгүй элдэв зохиолыг зохиож бас их цэрэг сэлт их заан ,хөлөг тэрэг ба их баатар тэргүүтэн элдэв зэвсэг санаанд багташгүйгээр их хилэнцэт лал нарыг дарах бэлтгэлийг хураан үйлдэнэ. Манзүширийн хувилгаан Ригдэн Дагвын урьд цагт ерөөл талбисаны хүчээр би тэргүүтэн эх болсон амьтан бүхэн хэн болгоныг айлдалаар болгоогоод нигүүлсэлээр барин соёрох. Асархуй нигүүлсэхүйгээр авраад хүч чадлаар гэтэлгэн зохио.
Үүний үед Маха оронд Асурын Хувилгаан Лалын хаан болж Замба тивийн хагас нь лалын эрхэнд орно. Сүм хийд олныг эвдэн сүйдлэнэ. Гэмгүй олон амьтаныг хорлож хөнөөн үйлдэнэ. Үйлийн үрийг басамжилаж, чухал дээдийг хорлолтой хэмээн их хилэнцийг үйлдэх лалын номын ёс нь шуламс лугаа адил болой. Эдгээрүүдийг нь Их тайлбараас мэдэж үйлдээрэй. Маха орон хэмээгдэхийг нь Хайдав Богд бээр буруу оронд номлосон. Түган Дармабазар ба Жигмэдванбу нугууд нь энэтхэгийн баруун зүгт буй хэмээн номлосон . Ванчин Балдан Иш бээр Хүнхүрва ч оросын оронд номлосон номлох ёс адилгүй буй.
Ригдэн Дагва дээр замба тив үүнд заларснаар лалуудыг дарснаар шашиныг дэлгэрүүлэхийн цагт хар зурхай, цагаан зурхай, тооны зурхай цүр ёсны зурхай, пүг ёсны зурхай тэргүүний зурхайн ёс урьд хожид гараагүй адилгүй олон гарна.
Их мэргэдүүдийн номлох ёс ч урьд хожид адилгүй гарахын учир шалтгааныг амьтадуудын санааны байдал элдэв ба түүний эрхээр үйлийн байдал элдэв түүний эрхээр үзэгдэх ёс хувь дээд доод адилгүй элдэв гарах тул чадагчийн эрхэт бурхан ялж төгс нөхцсөн бээр ч шавьд номыг үзүүлэхүйд өөр өөрийн үзэгдэх ёс ба хувь дээд доод дунд гуравт өөр өөрийн хувь лугаа таарсан ном адилгүй элдэвийг зарлигласаны учир шалтгаанаар зурхайн ёс ба номлох ёс адилгүй гарна хэмээсэн.
Бид нарын тойм үгэн дамжлаг мэтэд 16-р жарны гал хонин жил Ригдэн Үл хоригдогч Шамбалын ширээнд сууснааар зуун жил оршино. Түүнчлэн Хүмүүний арслан, Их эрх баялагт, Хязгаарүй, Тийн ялгуусан нугаад зуу, зуун жил Шамбалын Хаан ширээнд сууна.

Хайдав ба Туган Дармабазар хоёрын номлох ёсыг нийлүүлснээр номлож үйлдвэл:

22-р жарны гал хонин жил Ригдэн Дагва Шамбалын ширээнд суусанаар нас тавин жил илүү төдий таалах цагт лалын шашин сүүл төгсөх шахамд Ригдан Дагво бээр Замба тив үүнд заларснаар лалуудыг дарж шашиныг дэлгэрүүлэн зохионо.
Манзүрширийн хувилгаан Ригдэн Дагва бээр их баатар цэргийн чуулган их заан, чулуун морьд тэргүүтэн хувилгаан цэргийн чуулган сэтгэшгүйгээр сүр хүчит нөхөр лүгээ сэлттэй заларч Сэда мөрний захад Лал хийгээд Ригдэнгийн цэргийн чуулган нөхөр сэлтүүд байлдан хилэнцэт Лал бүхэнийг амь биеийг товорголон сүнсийг нь дээш татан зохионо. Сэда мөрөн хэмээгдэх нь Шамбалын урд зүгт Энэтхэгээс хойд зүгт цагаан өнгийн хөөст их мөрөн хэмээн “Цагийн хүрдний их тайлбарт” номлосон буй.
Ванчин Балдан Иш бээр Сэда мөрнийг биеийг чулуу болгон мөрөн болой хэмээсэнийг би сонссон болой хэмээн Шамбалын мөрийн бичигт номлосон буй.
Их хүч чадалт Ригдэн Дагва та урьд цагт ерөөл хэмжээлшгүйг талбисаны хүчээр би хийгээд эх болсон амьтан алин болохыг айлдлаар болгоож нигүүлсэлээр барин соёрох. Асрахуй нигүүлсэхүйгээр авран хүч чадлаар гэтэлгэн зохио.
Шагжатүвийн шашинд хоёр зэрэг дэлгэрэлт гарах бөгөөд анхдугаар зэргийн бурханы шашин нь таван мянган жилийн хязгаартайг судрын аймаг сайн хувьтаас номлосон.
Шагжатүвийн хоёрдугаар зэргийн шашины орших хэмжээг нь хорин мянган жил оршихыг “Цагийн хүрдний их тайлбар”-т номлосон. Ригдэн Дагва бээр дэлгэрүүлэх хоёрдугаар зэргийн чадагчийн шашин нь дөрвөн тив нэжгээд нэжгээдэд тав таван мянган жилд дэлгэрэн зохиох бөгөөд нийлүүлбээс хорин мянган жил орших болой. Ригдэн Дагвын шашин нь Шагжатүвийн шашинаас тусгаар үгүй бөгөөд Шагжатүвийн шашин ч дахин сэргэлт нь ч тэр болой.Их дэлгэрэлт ч болой. Дөрвөн тив нэжгээд нэгжээдэд нэг наснаа бурхан болох нь тоолшгүй гарна. Бүтээлийг олсон ч тоолшгүй гарна. Дөрвөн тив нэжгээд нэжгээдэд замбу тив лүгээ адилын гайхамшиг гарах төгс цаг ургах болой.

Ригдэн Дагвын шашин дэлгэрэх ёс нь:

Нарны гэрлийн сүр жавхлант төгс туяа Шагжатүвтэй ялгалгүй Ригдэн Дагва Цагийн хүрдэн Очирдар Шагжавтүвийн шашинг ч дахин сэргээн дэлгэрүүлэх нь: Урьд тив, баруун тив, хойт тив, зүүн тивд зэргэмжчилин наран ургах адил дэлгэрнэ. Цог төгс цагийн хүрдэний шашинд дэлгэрээд Шагжаан шашин бүхэн ай ихэд гайхамшигтайгаар хөгжин дэлгэрсэнээр их хөлөгний шашин голлон дэлгэрэх бөгөөд Нууцын хураангуй тэргүүтэн Дээр үгүй үндэсний онолын шашин өгүүлшгүй сэтгэшгүйгээр дэлгэрэх болно.
Ялгамжтайд: Цагийн хүрдэний шашин нь эзний ёсоор дэлгэрэх болоод чухаг дээд гурвын үнэний адистэд ба номын чанар урвалтгүйн үнэний хүчээр миний гурван цагт хураасан буян асар ариун ерөөлийн шүтэн барилдлагын хүчээр ерөнхийдээ би хийгээд эх болсон амьтан алин болгон Ригдэн Дагвагын шашинтай магад учирсанаар хувь төгс шавь нь болох болтугай. Анхдугаар зэргийн Шагжаан шашинд сонсох, санах, бясалгах тэргүүтэн авьяас агуулсан ба үзсэн сонсон дурдсан хүрэлцсэн бүхэн миний хүчир аргын сайн ерөөлийн хүчээр Ригдэн дагвагын тааламж ерөөл ба хоёр ерөөлийн их хүчид одож хоёрдугаар зэргийн Шагжаан шашинд магадтай учирсанаар хувь төгс шавь нь болох болтугай.

No comments: